Om uitgaven in het kader van het vitaliteitsbudget te kunnen declareren, heb je allereerst een factuur nodig met een datum tussen 1 januari 2025 en 15 december 2025 of bij digitale aankopen een betaalbewijs. Let op! De bon mag op het moment van het indienen van jouw declaratie niet ouder zijn dan 6 maanden. Je moet dus uiterlijk binnen een half jaar na een aankoop jouw declaratie indienen.
Wil je een declaratie indienen? Ga dan naar Selfservice en kies voor de applicatie ‘Declaraties’. Selecteer vervolgens de hoofdcategorie Specifieke Personele Uitgaven en kies voor de kostencategorie ‘Vitaliteitsbudget Burger’.
Voeg vervolgens bij de declaratie de factuur of bon en het betaalbewijs in de vorm van een bankafschrift, kassa- of pinbon. Je mag meerdere declaraties voor meerdere items indienen. Opgeteld mogen de declaraties niet boven de € 100,- uitkomen.
FAQ Vitaliteitsbudget burgerpersoneel in 2025
Jazeker. Je kunt meerdere declaraties voor meerdere items indienen en dit tot een maximum van € 100,- totaal. Alle bij elkaar opgetelde declaraties mogen dus niet boven dit bedrag uitkomen.
Je kunt jouw declaraties indienen voor aankopen vanaf 1 januari 2025. Bonnen van een eerdere datum kun je niet declareren. De uiterste datum voor het indienen van een declaratie is 15 december 2025. Na deze datum wordt deze niet meer in behandeling genomen en vervalt het vitaliteitsbudget. Let op! Op het moment van indienen mag jouw factuur niet ouder zijn dan 6 maanden.
Allereerst moet het een bon uit 2025 zijn. Gaat het om een bon van ná 15 december dit jaar? Dan kun je deze niet meer declareren, omdat het vitaliteitsbudget dan is vervallen. Op het moment dat jij jouw declaratie indient, mag deze niet ouder zijn dan zes maanden.
Nee, dit is niet toegestaan. Jouw vitaliteitsbudget is namelijk persoonsgebonden.